wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://mail.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Actros MPIV http://mail.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18764 |
Strona 53 z 54 |
Autor: | Mihu [ 22 lip 2017, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
W przypadku MB nie radzę przeciagać zalecanych przebiegów wymian sprzęgła. ASO zaleca wymiany co 450tkm i tego się trzymać. W moim MP2 drugie sprzęgło skończyło swój żywot po 902tkm. |
Autor: | bogd74 [ 22 lip 2017, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Manual wytrzyma dłużej...w automacie czyli zautomatyzowanym sprzęgle jakie jest teraz w99% autach nowych największym problemem nie jest sama tarcza czy docisk one są ok ale łapa i łożysko wyciskowe, które pęka po ok +500tyś...serwis wymienia kpl tj tarcza, docisk, łapa, wysprzęglik i koszt ponad 5tyś netto ale robiąc samemu można zejść bardzo z tej ceny...niekiedy wystarczy zregenerować łape i dać nowe łożysko i śmiga zaś 300-400tyś... |
Autor: | mieciu29 [ 23 lip 2017, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Nie wiem jak w skrzyni MB, ale w Dafie skrzynia Astronic zmienialiśmy sprzęgło po 1 060 000, to w sumie można było łożysko wymienić, tarcze nabić a docisk zostawić bo wszystko w dobrym stanie było .. Ale wiadomo poszedł nowy komplecik sachs |
Autor: | p_filip89 [ 25 lip 2017, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Dzięki za podpowiedzi - tak, myślałem. Zdaje się, że skrzynia biegów jest ta sama co w MP3, różni się chyba programem. Najbardziej w sumie zdziwił mnie brak możliwości "nauczania" skrzyni biegów w MP4. W swoim pierwszym MP3 wymieniłem sprzęgło na 550 tys. km i wstawiłem komplet firmy Hammer. Mój mechanik miał dużo przypadków, że oryginał czyli Luk często rozsypywał się już przy 100-200 tys. km i ogólnie odradzał. |
Autor: | łukasz [ 27 lip 2017, 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Tak więc może i ja dodam swoje 3gr na temat MP4.U mojego obecnego pracodawcy trzon firmy stanowią właśnie MP4.Przy specyfice transportu sypkiego(silos) dziwiła mnie na początku moc tych jednostek-bardzo ostatnio popularny mniejszy motor o mocy 430km.No jakoś to jedzie,ale to MB,więc na wodotryski nie liczyłem.Co prawda jak zrzucisz np. na Westfalice 2b w dół przed górką to przy 40t ta 430km idzie prawie tak samo jak FH460 z takim samym tonażem-dość duże zaskoczenie.No ale gdy będziemy jechać na automacie,to przebieg wydarzeń większość zna... Gdy wcześniej pracowałem u holendra to też mieli 2 Actrosy,też Stream Space ale z motorem 450km.Fajny jest ten układ PPC,bo np na Brennero ciągnął 12b do 1000obr/min a potem zdjął odrazu na 10 i jakoś tam sobie dawał radę.35km/h wobec FH500 pod 50km/h może na tej górce rewelacyjnie nie wygląda,ale idzie się przyzwyczaić.Tak naprawdę to największy plus dla mnie w tych Actrosach to przedział sypialny.Duże,wygodne łóżka,miekkie i grube wyściełanie ścian bocznych,jak dla mnie jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o warunki odpoczynku.Co do minusów:Stream Space ma zdecydowanie za małe schowki nad szybą.Dodatkowo '' ułatwili'' wszystko teraz jedną pokrywą zamiast 3-co za idiota to wymyślił?Jak dla mnie fotel kierowcy jest niezbyt wygodny.Jakoś jezdziłem po tyle samo godz FH,teraz TG-X i nic nie odczuwam,czego w MP4 nie mogę powiedzieć.Wchodzenie do kabiny też takie sobie,na dodatek wysoko i nie zawsze do wszystkiego wygodnie.Poziom hałasu wewnątrz do najniższych też napewno nie należy,zawieszenie kabiny i tylnego mostu też bez rewelacji.Podczas jazdy w podwójnej z hakówką,gdy chcesz sobie poleżeć i rozprostować się na łóżku to rzuca cię ciągle do przodu i do tyłu.Na plus dość dobry hamulec górski,bardzo dobre xenony,fabryczne nagłośnienie w wersji bida na poziomie tragedia,obudowy lusterek zbyt duże i zbytnio się sklejają ze słupkiem mocno ograniczając widoczność po skosie-szczególnie lewa strona.Dużym plusem jest wielka lodówka i szuflada obok.Dzięki temu prawie 3/4 rzeczy jakie zabierasz w trasę znika po upchaniu w nie.Nawet w tej najmniejszej kabinie z płaską podłogą swoboda ruchów jest ok,ale osobiście wolałbym wydać te pareset E więcej do Big Space bo różnica w cenie symboliczna a wewnątrz dość spora-szczególnie jeśli chodzi o schowki nad szybą.Poza tym wizualnie Big Space jest zgrabniejsza.Fajnym dodatkiem są też te niebieskie diody w dachu,niby pierdoła a cieszy.Ogólnie auto dość fajne,silnik można przeżyć bo ze skrzynią się dosyć dobrze dogaduje.Lecz jest kilka dość ważnych rzeczy do poprawki i myślę,że przy zbliżającym się liftingu część z nich poprawią. |
Autor: | SIOJU [ 05 sie 2017, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Czy ktoś posiada wiedzę, czy w MPIV ogranicznik prędkości można przestawić z 85 jaka wyszedł z fabryki na 89. Jeśli tak to ile to kosztuje i czy przy legalizacji można to zrobić. |
Autor: | Żwirek [ 06 sie 2017, 1:36 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Takie coś to raczej nie legalizacja, a podpięcie komputera pod OBU. Tak jest w Scani i tu na 99% też. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | bogd74 [ 06 sie 2017, 7:07 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Jeżeli jest na gwarancji trzeba pisać "prośbe" i właściciel pojazdu musi podpisać zgode...jeżeli jest po gwarancji to podnosi Ci w serwisie prędkość i wgrywa nowy program sterujący pracą silnika. |
Autor: | kiziak [ 06 sie 2017, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest? "Sprawa" dotyczy poniższego ogłoszenia: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... yYICN.html Wg mnie auto prawie nowe i taka cena... Zastanawiam się dlaczego mercedesy są takie tanie? |
Autor: | Jacoo [ 06 sie 2017, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Cytuj: Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest?
1. Na 100% cena netto(...) 2. Silnik 430 KM i wyposażenie full bieda 3. Niedługo już pójdzie mu 4 rok, więc na RUS nie pojedzie 4. Na końcu ogłoszenia jest wpis Kod: Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za [u][b]ewentualne błędy[/b][/u] lub nieaktualność ogłoszenia. |
Autor: | Mca [ 06 sie 2017, 11:51 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Dodaj sobie jeszcze słabe opony i masz odpowiedź dlaczego jest taka cena. |
Autor: | kiziak [ 06 sie 2017, 11:59 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Tak, ale mimo wszystko to jest prawie nowe auto. Przebieg 200tyś to prawie nic. Jakoś MB nie trzyma ceny. Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia. |
Autor: | bogd74 [ 06 sie 2017, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Cena normalna w tej konfiguracji... |
Autor: | kiziak [ 06 sie 2017, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Spadek wartosci jak przy iveco i renowce |
Autor: | zzx [ 06 sie 2017, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
proponuje sprawdzić ile czasu już jest w ofercie Truck store - zaraz spadnie do kategorii brązowej czyli powyżej 4 lat. cena w euro to było by ok.43000 netto . https://www.truckstore.com/PL/pl/search ... or%20units patrząc na ceny w innych lokalizacjach w PL cena nie odbiega od standardu. |
Autor: | JoHn [ 07 sie 2017, 0:04 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Jacoo. Punkt trzeci skąd wziąłeś? |
Autor: | łukasz [ 14 sie 2017, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Prosty przykład trzymania ceny Actrosa na rynku wtórnym.Auta z tego samego rocznika z podobnym przebiegiem.. http://allegro.pl/mercedes-actros-450-2 ... ml#thumb/5 http://allegro.pl/man-xlx-460-euro-6-20 ... ml#thumb/5 http://allegro.pl/volvo-460-nev-euro-v- ... 20054.html Szczerze jestem zaskoczony,że 4letni MB kosztuje tyle co 4letni Man.Jako nówka MB jest sporo droższy. |
Autor: | emesej [ 23 gru 2017, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Jeżdżę actrosem z 2015 roku, wersja bida i brakuje głośników u góry. Jak zdjełem te obudowy głośników, to nie mogłem znaleść kabli do głośników. Od strony kierowców, znajduje się natomiast głośnik do cb radia, zamiast nad szybą na środku, jak u kolegów. Czy ktoś dokładał głośniki u góry i rozwiązał problem kabli? Pzdr |
Autor: | użytkownik usunięty [ 07 wrz 2018, 8:10 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
Przeglądałem zdjęcia tego "poliftowego" Actrosa. Nie podoba mi się ta ilość wyświetlaczy, te nowatorskie rozwiązania w kwestii luster. Jestem tradycjonalistą, zwolennikiem zwykłej wskazówki i tarczy. Już pojawienie się kolorowego wyświetlacza w Iveco uważałem za przerost formy nad treścią, a teraz to co proponuje M-B jest dla mnie niemalże niemożliwe do zaakceptowania. Rozumiem, że w przypadku "wskazówek" to duże koszty produkcji, że na wyświetlaczu można podać więcej informacji. Ale po co więcej informacji? Dla mnie wzorem tablicy wskaźników jest Volvo z III gen. Ale musimy (chociaż nie za bardzo chcę) iść z postępem. Cytując zatem jednego z mechaników, który zobaczył DAFa CF EURO6 z taką ilością elektroniki: Ale będzie miało się co pier***ić!... |
Autor: | Settler [ 07 wrz 2018, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Actros MPIV |
na 40ton jest recenzja tego robura. Po opisie tych lusterek ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ilością możliwości tych kamer, szczególnie szerszy kat widzenia i śledzenie widoku. Na pewno przydałoby się przy dłuższych zestawach. Sam jak cofam z przyczepa pod większym katem muszę wychylać się z kabiny jak stary pekaesiok żeby zobaczyć jak dupa idzie, a lusterek nie chce mi się co chwile zmieniać |
Strona 53 z 54 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |