wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://mail.wagaciezka.com/

Mercedes Actros MPIV
http://mail.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18764
Strona 53 z 54

Autor:  Mihu [ 22 lip 2017, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

W przypadku MB nie radzę przeciagać zalecanych przebiegów wymian sprzęgła. ASO zaleca wymiany co 450tkm i tego się trzymać. W moim MP2 drugie sprzęgło skończyło swój żywot po 902tkm.

Autor:  bogd74 [ 22 lip 2017, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Manual wytrzyma dłużej...w automacie czyli zautomatyzowanym sprzęgle jakie jest teraz w99% autach nowych największym problemem nie jest sama tarcza czy docisk one są ok ale łapa i łożysko wyciskowe, które pęka po ok +500tyś...serwis wymienia kpl tj tarcza, docisk, łapa, wysprzęglik i koszt ponad 5tyś netto ale robiąc samemu można zejść bardzo z tej ceny...niekiedy wystarczy zregenerować łape i dać nowe łożysko i śmiga zaś 300-400tyś...

Autor:  mieciu29 [ 23 lip 2017, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Nie wiem jak w skrzyni MB, ale w Dafie skrzynia Astronic zmienialiśmy sprzęgło po 1 060 000, to w sumie można było łożysko wymienić, tarcze nabić a docisk zostawić bo wszystko w dobrym stanie było ..

Ale wiadomo poszedł nowy komplecik sachs

Autor:  p_filip89 [ 25 lip 2017, 12:22 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Dzięki za podpowiedzi - tak, myślałem. Zdaje się, że skrzynia biegów jest ta sama co w MP3, różni się chyba programem.
Najbardziej w sumie zdziwił mnie brak możliwości "nauczania" skrzyni biegów w MP4.

W swoim pierwszym MP3 wymieniłem sprzęgło na 550 tys. km i wstawiłem komplet firmy Hammer.
Mój mechanik miał dużo przypadków, że oryginał czyli Luk często rozsypywał się już przy 100-200 tys. km i ogólnie odradzał.

Autor:  łukasz [ 27 lip 2017, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Tak więc może i ja dodam swoje 3gr na temat MP4.U mojego obecnego pracodawcy trzon firmy stanowią właśnie MP4.Przy specyfice transportu sypkiego(silos) dziwiła mnie na początku moc tych jednostek-bardzo ostatnio popularny mniejszy motor o mocy 430km.No jakoś to jedzie,ale to MB,więc na wodotryski nie liczyłem.Co prawda jak zrzucisz np. na Westfalice 2b w dół przed górką to przy 40t ta 430km idzie prawie tak samo jak FH460 z takim samym tonażem-dość duże zaskoczenie.No ale gdy będziemy jechać na automacie,to przebieg wydarzeń większość zna... :> Gdy wcześniej pracowałem u holendra to też mieli 2 Actrosy,też Stream Space ale z motorem 450km.Fajny jest ten układ PPC,bo np na Brennero ciągnął 12b do 1000obr/min a potem zdjął odrazu na 10 i jakoś tam sobie dawał radę.35km/h wobec FH500 pod 50km/h może na tej górce rewelacyjnie nie wygląda,ale idzie się przyzwyczaić.Tak naprawdę to największy plus dla mnie w tych Actrosach to przedział sypialny.Duże,wygodne łóżka,miekkie i grube wyściełanie ścian bocznych,jak dla mnie jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o warunki odpoczynku.Co do minusów:Stream Space ma zdecydowanie za małe schowki nad szybą.Dodatkowo '' ułatwili'' wszystko teraz jedną pokrywą zamiast 3-co za idiota to wymyślił?Jak dla mnie fotel kierowcy jest niezbyt wygodny.Jakoś jezdziłem po tyle samo godz FH,teraz TG-X i nic nie odczuwam,czego w MP4 nie mogę powiedzieć.Wchodzenie do kabiny też takie sobie,na dodatek wysoko i nie zawsze do wszystkiego wygodnie.Poziom hałasu wewnątrz do najniższych też napewno nie należy,zawieszenie kabiny i tylnego mostu też bez rewelacji.Podczas jazdy w podwójnej z hakówką,gdy chcesz sobie poleżeć i rozprostować się na łóżku to rzuca cię ciągle do przodu i do tyłu.Na plus dość dobry hamulec górski,bardzo dobre xenony,fabryczne nagłośnienie w wersji bida na poziomie tragedia,obudowy lusterek zbyt duże i zbytnio się sklejają ze słupkiem mocno ograniczając widoczność po skosie-szczególnie lewa strona.Dużym plusem jest wielka lodówka i szuflada obok.Dzięki temu prawie 3/4 rzeczy jakie zabierasz w trasę znika po upchaniu w nie.Nawet w tej najmniejszej kabinie z płaską podłogą swoboda ruchów jest ok,ale osobiście wolałbym wydać te pareset E więcej do Big Space bo różnica w cenie symboliczna a wewnątrz dość spora-szczególnie jeśli chodzi o schowki nad szybą.Poza tym wizualnie Big Space jest zgrabniejsza.Fajnym dodatkiem są też te niebieskie diody w dachu,niby pierdoła a cieszy.Ogólnie auto dość fajne,silnik można przeżyć bo ze skrzynią się dosyć dobrze dogaduje.Lecz jest kilka dość ważnych rzeczy do poprawki i myślę,że przy zbliżającym się liftingu część z nich poprawią.

Autor:  SIOJU [ 05 sie 2017, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Czy ktoś posiada wiedzę, czy w MPIV ogranicznik prędkości można przestawić z 85 jaka wyszedł z fabryki na 89. Jeśli tak to ile to kosztuje i czy przy legalizacji można to zrobić.

Autor:  Żwirek [ 06 sie 2017, 1:36 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Takie coś to raczej nie legalizacja, a podpięcie komputera pod OBU. Tak jest w Scani i tu na 99% też.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  bogd74 [ 06 sie 2017, 7:07 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Jeżeli jest na gwarancji trzeba pisać "prośbe" i właściciel pojazdu musi podpisać zgode...jeżeli jest po gwarancji to podnosi Ci w serwisie prędkość i wgrywa nowy program sterujący pracą silnika.

Autor:  kiziak [ 06 sie 2017, 10:10 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest?
"Sprawa" dotyczy poniższego ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... yYICN.html
Wg mnie auto prawie nowe i taka cena...
Zastanawiam się dlaczego mercedesy są takie tanie?

Autor:  Jacoo [ 06 sie 2017, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest?
(...)
1. Na 100% cena netto
2. Silnik 430 KM i wyposażenie full bieda
3. Niedługo już pójdzie mu 4 rok, więc na RUS nie pojedzie
4. Na końcu ogłoszenia jest wpis
Kod:
Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 
66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za [u][b]ewentualne błędy[/b][/u] lub nieaktualność ogłoszenia.

Autor:  Mca [ 06 sie 2017, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Dodaj sobie jeszcze słabe opony i masz odpowiedź dlaczego jest taka cena.

Autor:  kiziak [ 06 sie 2017, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Tak, ale mimo wszystko to jest prawie nowe auto. Przebieg 200tyś to prawie nic. Jakoś MB nie trzyma ceny. Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia.

Autor:  bogd74 [ 06 sie 2017, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cena normalna w tej konfiguracji...

Autor:  kiziak [ 06 sie 2017, 12:44 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Spadek wartosci jak przy iveco i renowce
:)

Autor:  zzx [ 06 sie 2017, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

proponuje sprawdzić ile czasu już jest w ofercie Truck store - zaraz spadnie do kategorii brązowej czyli powyżej 4 lat.
cena w euro to było by ok.43000 netto .
https://www.truckstore.com/PL/pl/search ... or%20units

patrząc na ceny w innych lokalizacjach w PL cena nie odbiega od standardu.

Autor:  JoHn [ 07 sie 2017, 0:04 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Jacoo. Punkt trzeci skąd wziąłeś?

Autor:  łukasz [ 14 sie 2017, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Prosty przykład trzymania ceny Actrosa na rynku wtórnym.Auta z tego samego rocznika z podobnym przebiegiem..

http://allegro.pl/mercedes-actros-450-2 ... ml#thumb/5

http://allegro.pl/man-xlx-460-euro-6-20 ... ml#thumb/5

http://allegro.pl/volvo-460-nev-euro-v- ... 20054.html

Szczerze jestem zaskoczony,że 4letni MB kosztuje tyle co 4letni Man.Jako nówka MB jest sporo droższy.

Autor:  emesej [ 23 gru 2017, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Jeżdżę actrosem z 2015 roku, wersja bida i brakuje głośników u góry. Jak zdjełem te obudowy głośników, to nie mogłem znaleść kabli do głośników. Od strony kierowców, znajduje się natomiast głośnik do cb radia, zamiast nad szybą na środku, jak u kolegów. Czy ktoś dokładał głośniki u góry i rozwiązał problem kabli?

Pzdr

Autor:  użytkownik usunięty [ 07 wrz 2018, 8:10 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Przeglądałem zdjęcia tego "poliftowego" Actrosa. Nie podoba mi się ta ilość wyświetlaczy, te nowatorskie rozwiązania w kwestii luster.
Jestem tradycjonalistą, zwolennikiem zwykłej wskazówki i tarczy. Już pojawienie się kolorowego wyświetlacza w Iveco uważałem za przerost formy nad treścią, a teraz to co proponuje M-B jest dla mnie niemalże niemożliwe do zaakceptowania.
Rozumiem, że w przypadku "wskazówek" to duże koszty produkcji, że na wyświetlaczu można podać więcej informacji. Ale po co więcej informacji? Dla mnie wzorem tablicy wskaźników jest Volvo z III gen. Ale musimy (chociaż nie za bardzo chcę) iść z postępem. Cytując zatem jednego z mechaników, który zobaczył DAFa CF EURO6 z taką ilością elektroniki: Ale będzie miało się co pier***ić!...

Autor:  Settler [ 07 wrz 2018, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

na 40ton jest recenzja tego robura. Po opisie tych lusterek ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ilością możliwości tych kamer, szczególnie szerszy kat widzenia i śledzenie widoku. Na pewno przydałoby się przy dłuższych zestawach. Sam jak cofam z przyczepa pod większym katem muszę wychylać się z kabiny jak stary pekaesiok żeby zobaczyć jak dupa idzie, a lusterek nie chce mi się co chwile zmieniać :wink:

Strona 53 z 54 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/