Tak więc może i ja dodam swoje 3gr na temat MP4.U mojego obecnego pracodawcy trzon firmy stanowią właśnie MP4.Przy specyfice transportu sypkiego(silos) dziwiła mnie na początku moc tych jednostek-bardzo ostatnio popularny mniejszy motor o mocy 430km.No jakoś to jedzie,ale to MB,więc na wodotryski nie liczyłem.Co prawda jak zrzucisz np. na Westfalice 2b w dół przed górką to przy 40t ta 430km idzie prawie tak samo jak FH460 z takim samym tonażem-dość duże zaskoczenie.No ale gdy będziemy jechać na automacie,to przebieg wydarzeń większość zna...
Gdy wcześniej pracowałem u holendra to też mieli 2 Actrosy,też Stream Space ale z motorem 450km.Fajny jest ten układ PPC,bo np na Brennero ciągnął 12b do 1000obr/min a potem zdjął odrazu na 10 i jakoś tam sobie dawał radę.35km/h wobec FH500 pod 50km/h może na tej górce rewelacyjnie nie wygląda,ale idzie się przyzwyczaić.Tak naprawdę to największy plus dla mnie w tych Actrosach to przedział sypialny.Duże,wygodne łóżka,miekkie i grube wyściełanie ścian bocznych,jak dla mnie jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o warunki odpoczynku.Co do minusów:Stream Space ma zdecydowanie za małe schowki nad szybą.Dodatkowo '' ułatwili'' wszystko teraz jedną pokrywą zamiast 3-co za idiota to wymyślił?Jak dla mnie fotel kierowcy jest niezbyt wygodny.Jakoś jezdziłem po tyle samo godz FH,teraz TG-X i nic nie odczuwam,czego w MP4 nie mogę powiedzieć.Wchodzenie do kabiny też takie sobie,na dodatek wysoko i nie zawsze do wszystkiego wygodnie.Poziom hałasu wewnątrz do najniższych też napewno nie należy,zawieszenie kabiny i tylnego mostu też bez rewelacji.Podczas jazdy w podwójnej z hakówką,gdy chcesz sobie poleżeć i rozprostować się na łóżku to rzuca cię ciągle do przodu i do tyłu.Na plus dość dobry hamulec górski,bardzo dobre xenony,fabryczne nagłośnienie w wersji bida na poziomie tragedia,obudowy lusterek zbyt duże i zbytnio się sklejają ze słupkiem mocno ograniczając widoczność po skosie-szczególnie lewa strona.Dużym plusem jest wielka lodówka i szuflada obok.Dzięki temu prawie 3/4 rzeczy jakie zabierasz w trasę znika po upchaniu w nie.Nawet w tej najmniejszej kabinie z płaską podłogą swoboda ruchów jest ok,ale osobiście wolałbym wydać te pareset E więcej do Big Space bo różnica w cenie symboliczna a wewnątrz dość spora-szczególnie jeśli chodzi o schowki nad szybą.Poza tym wizualnie Big Space jest zgrabniejsza.Fajnym dodatkiem są też te niebieskie diody w dachu,niby pierdoła a cieszy.Ogólnie auto dość fajne,silnik można przeżyć bo ze skrzynią się dosyć dobrze dogaduje.Lecz jest kilka dość ważnych rzeczy do poprawki i myślę,że przy zbliżającym się liftingu część z nich poprawią.