Cytuj:
Dziękuję za zaproszenie. Przy najbliższej okazji skorzystam.
Nie powiem, żebyś mnie nie zmartwił. Te rzędowe silniki... Czyżby projektowane od podstaw, czy też może na bazie tego z Axora?
Całkowice nowe silniki, które od 2 lat eksploatują amerykanie w swoich Freightliner-ach albo Westernstar-ach należących do koncernu Daimler. Można o tych nowych silnikach poczytać na stronie, są to silniki Common Rail ;( -
http://www.detroitdiesel.com/engines/default.aspx
Dziwi mnie tylko to iż moc najmocniejszego silnika nie będzie większa niż OM502 V8.
Co do V to będą przez okres przejściowy dostępne w nowym modelu obok rzędówek, i nowy model ma zastąpić Axora i Actrosa, będzie tak jak było w Manie TGA jeden model, a różne warianty kabin. Dzienna, dzienna przedłużana, sypialna z jednym łóżkiem, sypialna z dwoma łóżkami i następca Megaspace ponoć będzie na maxa wyciągnięty do góry i nie trzeba będzie spoilera na górze kabiny - ewentualnie przy midilinerze albo lowlinerze, oraz dzienna wąska, dzienna wąska przedłużana, sypialna wąska z jednym łóżkiem no i sypialna wąska z dwoma łóżkami.
Sam w sumie nie wiem co o tym myśleć, amerykanie nie uchodzą w moim odczuciu za mistrzów produkcji silników ale zobaczymy
Napewno, z punktu widzenia pasjonata Actros straci część swojego charakteru, dźwięku silnika czy to V6 cz V8 nie można z niczym innym pomylić
Ale transport to nie zabawa, rzędowy silnik ma swoje zalety ponad widłakiem.