Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Czas dojazdu
Post Wysłano: 11 paź 2024, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2024, 13:08
Posty: 1

Dzień dobry!

Potrzebuję ustalić ile godzin muszę liczyć na przejazd ciągnika z dużą naczepą z Niepołomic k. Krakowa do Monachium.

Znalazłem jakieś plannery tras dla ciężarówek ale wg. mnie one nie wyliczają czasu przerw.

Może ktoś zna jakieś narzędzie w którym mógłbym podać lokalizację startu jazdy + lokalizację oraz datę i godzinę dostawy i to narzędzie powie mi "Ciężarówka z 1 kierowcą musi ruszyć maksymalnie o ..."

Już piszę do czego tego potrzebuję.
Pracuję w branży targowej (zapewniamy światło, ekrany itp na stoiska targowe) - coraz więcej mamy roboty za granicą ale często to są zapytania o jakieś odległe terminy typu za rok albo za 7 miesięcy. Na ten moment powiedzmy, że mam zapytanie o Monachium. Rozładunek muszę zacząć w piątek o 7 rano. Jak określić kiedy to auto musi wyjechać od nas z magazynu? Gdy mamy pracę na zakładkę tj. jakiś sprzęt musi wrócić na magazyn żeby pojechać dalej bez wiedzy o tym kiedy auto musi pojechać w trasę to jest zgadywanka straszna.


Post Wysłano: 11 paź 2024, 14:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2688
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Z punktu widzenia kierowcy: można to zrobić najszybciej w 24h zegarowe j jeżeli kierowca X ogarnie się z pauzami na maxa jadąc przez Pragę ,Rozvadov. Jeżeli trafi się mameja to musi mieć jeszcze z 6 godzin zapasu na różne dziwne pomysły, dłuższy sen etc

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 11 paź 2024, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Czyli 2 doby minimum :D

Raczej nie znajdziesz takiego planeta. Lepiej podszkolić się z przepisów, albo znaleźć jakiegoś spedytora lub ogarniętego kierowcę, który Ci przeliczy takie zapytania.

Możesz jeszcze takie uproszczone rozwiązanie wykorzystać, że za dzień kierowca może przejechać X km.
Jako X ja sobie przyjmuje średnia prędkość na autostradach i skach 70-80 (zależy jakich), na pozostałych drogach 50-60 km/h. Dla uproszczenia, kierowca może na dobe jechać 9h.


Post Wysłano: 11 paź 2024, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Nocą autostrady średnia prędkość 80 kmh, w dzień 70. Drogi krajowe/niższej kategorii adekwatnie 60 i 50 kmh. Do tego ustawowe przerwy i masz policzone. Dolicz sobie do tego godzinę zapasu na każde 5 godzin jazdy i w 95% przypadków się uda.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 paź 2024, 10:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ewentualnie po kraju, na dzień bez większych problemów 500 km. Po Europie 600.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 13 paź 2024, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Ewentualnie po kraju, na dzień bez większych problemów 500 km. Po Europie 600.
Kraj/zagranica to trochę nierówny przelicznik, bo ze Szczecina do Gliwic przejedziesz prawdopodobnie szybciej niż gdziekolwiek w Europie, nawet biorąc pod uwagę A4.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 14 paź 2024, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 paź 2024, 13:39
Posty: 2

Z aplikacją, która to obliczy może być ciężko. Najlepiej pobrać jakąś darmową nawigację na ciężarówki. Prędkość maksymalną ustawić 5km/h mniejszą i pamiętać, że po 4:30 jazdy trzeba doliczyć przerwę 45 min. Jeśli pokaże czas przejazdu większy niż 9 h lub 10 h trzeba doliczyć pauzę dobową minimum 9 h lub 11h. W zależności czy się mocno spieszy i czy kierowca może danego dnia przedłużyć czas jazdy do 10 h lub czy może jeszcze skrócić pauzę do 9h.


Post Wysłano: 16 paź 2024, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Akurat będzie wiedział ile kierowca ma 9 i 10 do dyspozycji :)


Post Wysłano: 20 paź 2024, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ludzie, tu chodzi o orientacyjne wyliczenie, w miarę standardowy szablon. Jak ktoś będzie potrzebował aptekarskiej dokładności, to będzie analizował wszystkie szczegóły i zmienne.

Bajzel, ja co dzień robię ponad 550 km dziennie -jeśli nic się nie wydarzy. Jeśli mam odcinki z większą ilością dwupasmówek, to spokojnie przerzucam 600km.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: