Witam. Tydzień temu zacząłem pierwszą pracę jako kierowca kat.c w lokalnej dystrybucji. Wrzucono mnie od razu na "głęboką wodę" i jestem jedynym kierowcą kat.C w firmie, reszta to kierowcy busów na kat. b i nikt inny nie ma pojęcia o jeździe ciężarówką. Mój samochód to Iveco Eurocargo 120EL22 z roku 2014 euro 6, skrzynia automat. Jazda w wokół komina od 7 do 16, z czego samej jazdy jest koło 4h, a reszta to załadunki i rozładunki (max 2-3t). I tu mam pytania:
1) Jakie powinno być ciśnienie w kołach z przodu i z tyłu w tym aucie? Koła z przodu to 17,5 245 70R? Niestety nie posiadam instrukcji, a w samochodzie nie ma żadnej tabliczki. W tabelach dla tych kół jest podane 6,5 bar na przód i 6 na tył. Jak podjechałem na stację to przy 6,4 bara z przodu jest lekki flak, a kompresor więcej nie chciał napompować. Wnioskuje, że te 6,4bara to za mało dla tego pojazdu.
2) Gdzie i jak skutecznie napompować koła w ciężarówce? Niestety w moim aucie nie ma przewodu i końcówki pozwalającej na napompowanie, a kompresory na stacjach nie chcą napompować tak mocno tego typu kół (w każdym razie próbowałem na dwóch stacjach).
3) Jak wygląda kwestia odpoczynków weekendowch? Mój przełożony oczekuje ode mnie, że będę pracował codziennie od pn do sob od 7-16 (ok 4h samej jazdy dziennie). Czy to jest legalne? Jak wygląda kwestia pauzy weekendowej? Czy mogę pracować w każdą sobotę? Mi to nie przeszkadza, ale nie chcę mieć problemów w razie kontroli.
4) Czemu retarder raz działa po przełączeniu manetki, a innym razem trzeba wcisnąć hamulec, żeby zmusić go do działania?
5) Czy kierownica po zablokowaniu powinna przemieszczać się góra dół? U mnie jak ustawię sobie kierownicę i zablokuję, to blokuje się tylko pochylenie kierownicy, a sama kiera podczas jazdy chodzi sobie góra-dół
. ?
6) Nie pali się górne, prawe pozycyjne światło, mimo iż próbowałem z 3 nowymi żarówkami? Samochód wyświetla komunikat spalonej żarówki. Czy to może być bezpiecznik czy raczej wiązka jest gdzieś przerwana?
Z góry dziękuję za pomoc. Wiem, że pytania dla starych wyg mogą być głupie, jednak proszę o powstrzymanie się od złośliwości. Każdy kolejny dzień w tej robocie stanowi dla mnie niezłe wyzwanie. Jak nie cofanie w dosyć ciasne miejsca to problemy z samochodem. Niestety nie ma w firmie innego kierowcy, który wprowadziłby mnie w tę pracę. Pozdrawiam.