Nie wiem jakie ma pochodzenie ten wykres, ale ogólnie takie wykresy to się generuje dla konkretnej konfiguracji (odległości, punkty podparcia itd) i wtedy to ma sens.
Cytuj:
Tak się cały czas zastanawiam i myślę, że nie będzie przeciążenia osi.
Dlatego, że wychodziłoby, że te 5 ton trzeba byłoby przesunąć w okolice lini 8 t, a to by było raczej nieporozumienie biarac pod uwagę, że ładujesz np. skrzynie np. 500 kg ale również tak wysoka do sufitu.
Na wszystkich wykresach pokazują tak jak dorysowałem teraz kolejna skrzynie tylko, że niską a to proste jest.
Weź teraz np. 5 takich skrzyń po 5 ton, wtedy środek ciężkości będzie pośrodku sumy wszystkich tych skrzyń i chcąc nie chcąc już będzie się znajdował na tym obrazku pod krzywą gdzieś na wysokości 8 ton.
Co innego jak wrzucisz jedną skrzynie za przednią ścianę, a co innego jak masz 2 skrzynie, jedna przy ścianie, druga na tylnym zwisie. Wówczas niejako się zrównoważą. Kiedyś gdzieś czytałem, że ładując za koleją od przodu, największe obciążenie na przedniej osi (w ciągniku na napędzie) jest przy ok 60% ładunku. To co ładujesz dalej, odciąża oś przednią, na rzecz tylnych.
Wszystkie ładunki punktowe, jak np. krążki blachy 20+t są wrzucane właśnie w to miejsce gdzie jest największe dopuszczalne obciążenie, a nie na samym przodzie.
Tak w ogóle do czego Ci to potrzebne?