U mnie pierwsza Setra pojawiła się w 1999 roku u jednego z prywaciarzy, dokładniej model S215 HD (wysoki pokład). Jeździ po dziś dzień 14 lat (rocznik 1992) i wg. właściciela autobus nie do zajechania pod względem technicznym. W 2005 roku dokupił jeszcze S315 HD z 2000 roku i także nie ma zastrzeżeń.
Wg. mnie bardzo wiele w Setrach zależy od tego na jaki egzemplarz się trafi i jak się go serwisuje. U mnie prywaciarze jeżdżący do wiosek pod Sanokiem sprowadzili od 2008r. ok. 15 Setr S215 UL. Po 2-3 latach zaczęli sprzedawać, bo każdy pokupował, ale jak się wysypał pierwszy lepszy podzespół i wyszło ile będzie kosztować naprawa to dali sobie spokój.
Podsumowując :
- Setra S51x HD/GT-HD : nie jechałem, więc nie oceniam
- Setra S41x HD/GT-HD : bez zastrzeżeń
- Setra S31x GT/GT-HD : także bez zastrzeżeń, choć z punktu widzenia pasażera lepiej kupić wersję z mniejszą ilością foteli a wygodniejszą. Przy większej ilości jest za ciasno, bo wszystko jest praktycznie upchane w kupie.
- Setra S21x UL/HD/HR/H : pod względem technicznym j/w odpowiedni serwis i wóz będzie bezkonkurencyjny. Jak ktoś poleci na oszczędność to autobus niestety z czasem zacznie się sypać. Do tego Setry z racji silnika lubią niestety "wszamać" trochę więcej paliwa. W S21x UL które eksploatują w moich okolicach spalanie waha się w granicach 30-31l/100 przy 100% obłożeniu, na pusto w granicach 26-27/100.