Po wejściu do kabiny w oczy rzuca się wyśmienita jakość materiałów i przemyślana architektura wnętrza. Warto podkreślić, że zaprezentowany właśnie Actros jest pierwszą ciężarówką, która została bezkompromisowa opracowana pod hasłem „Trucks you can trust”. Oznacza to między innymi 2600 godzin pracy w kanale powietrznym, 50 mln km prób silnika na stanowisku kontrolnym i podczas jazdy oraz 20 mln km pokonanych przez nowego Actrosa.
Największym konkurentem nowego Actrosa jest jego poprzednik. Nowy Actros idzie w jego ślady, ale z nowym pomysłami. Nowa ciężarówka premium we wszystkich wersjach została przygotowana bezkompromisowo do transportu dalekobieżnego. Zaspokaja wszystkie wymagania, jakie do tej pory były obsługiwane przez dwie serie produkcyjne Actrosa i Axora.
Jest to pierwsza i dotąd jedyna ciężarówka, która została konsekwentnie przygotowana pod poziom Euro VI. Zużycie paliwa w optymalnej wersji Euro V jest około 6 procent mniejsze niż w modelu poprzednim. W Euro VI jest to ok. 3 procent, uzupełnione o mniejsze zużycie AdBlue ok. 40 procent.
Niepowtarzalny design nowego Mercedes-Benz Actros jest tak wyjątkowy jak cały pojazd. Optyka przygotowana specjalnie dla ciężarówki transportu dalekobieżnego jest silna, męska i dynamiczna. Twarz nowego Actrosa rezygnuje prawie bez wyjątku z prostych linii i płaskich powierzchni.
Znaczącą rolę podczas przygotowywania pojazdu grała aerodynamika. Nowy Actros spędził 2600 godzin w kanale powietrznym – nigdy dotąd nie przygotowywano i nie wypróbowywano pojazdu ciężarowego tak intensywnie w kanale powietrznym. Jego aerodynamika przyczynia się istotnie do redukcji zużycia paliwa w porównaniu do oszczędnych poprzedników.
2,3 i 2,5 m szerokości, cztery warianty dachu i całkowita maksymalna długość 2,3 m: za tymi liczbami tkwi system modułowy z siedmioma różnymi kabinami dla transportu dalekobieżnego. O ile płaska podłoga w kabinie była dotąd znakiem rozpoznawalnym ekskluzywnego programu flagowego ciężarówek, to w nowym Actrosie pięć z siedmiu wariantów kabiny posiada płaską podłogę.
Specjalnie dla nowego Actrosa zostały przygotowane najwyższej jakości powierzchnie, siedzenie kierowcy z funkcją masażu (od 2012r.), komfortowe łóżko jak w domu, multifunkcjonalna kierownica, atrakcyjne przyrządy, asymetryczne schowki w dachu – to tylko jedne z wielu komponentów.
Nowa generacja silników BlueEfficiency Power od Mercedes-Benz jest oferowana od początku wg poziomu Euro VI. Pierwszym członkiem nowej rodziny silników jest sześciocylindrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 471 z 310 kW (421 KM) do 375 kW (510 KM) i 2100 do 2500 Nm momentu obrotowego.
Przeniesienie mocy przejmuje wyłącznie trzecia generacja w pełni automatycznych skrzyni Mercedes-Benz PowerShift. Reagują one jeszcze szybciej i precyzyjniej dzięki czulej sensoryce przełączania biegów.
Z nowym Actrosem rozpoczyna się także nowa era dynamiki jazdy dla ciężkich pojazdów ciężarowych. Podstawowa konstrukcja wypróbowanych osi została przejęta od poprzednika. Jednak projektanci opracowali na nowo zarówno jego mechanizm skrętu kół jak i zawieszenie pod względem bezpieczeństwa w czasie jazdy.
Jeszcze nigdy dotąd żadna ciężarówka nie była tak gruntownie przygotowywana i wypróbowywana przed produkcją seryjną jak nowy Mercedes-Benz Actros. Jazdy testowe na drodze odbywały się zarówno we wszystkich warunkach klimatycznych jak i przy ekstremalnych warunkach drogowych i wzniesieniach. Nowy Mercedes-Benz Actros był też testowany podczas jazd próbnych u klientów. – Nowy Actros zadebiutuje na polskim rynku już w listopadzie – kończy Heiko Schulze, dyrektor sprzedaży i marketingu samochodów użytkowych Mercedes- Benz Polska.
http://www.truckauto.pl/index.php/wiado ... -wrazenie/