Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 cze 2007, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2007, 1:33
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn

Jak w temacie, czyli z którego miejsca ciągnąc 24V w kabinie zeby podłączyć reduktor napięcia?

_________________
Jak ktoś chce transporcik samochodem, ktory jest w profilu to pisac :D Solo+Przyczepa gg. 2682344


Tytuł:
Post Wysłano: 24 cze 2007, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

chodzi o przetwornicę.
albo z gniazdka zaplniczki jakich jest kilka we współczesnym aucie, albo w bezpieczniki, ale takie które mają zasilanie niezależnie od stacyjki i obciążenie takie jak przetwornica (co najmniej).

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2007, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2006, 18:24
Posty: 71

moze dla niektorych zabrzmi to idiotycznie ale chcialem tu przestrzec wszystkich, ktorzy moze nie maja zbyt duzej wiedzy o elektryce samochodowej i sa zbyt leniwi albo zwyczajnie im sie nie chce czytac instrukcji obslugi. Chodzi o to, ze spora wiekszosc nowoczesnych urzadzen mozemy podpinac zarowno pod 24V jak i 12V bez koniecznosci stosowania wspomnianej przetwornicy. Juz kilkakrotnie spotkalem kierowcow, ktorzy padli ofiara nieuczciwych sprzedawcow. Sprzedawali im nawigacje i zaraz potem wciskali niepotrzebna przetwornice :/ NIEŁADNIE!!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lip 2007, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lip 2007, 20:13
Posty: 44
Lokalizacja: Legionowo

No właśnie wiekszość nowych ciężarówek ma gniazdo 12v . Podłączyć możesz sie po jakimś bezpieczniku albo samemu go zamontować byle kable szły prosto z klem akumulatora bo np. na cb bedziesz miał zakłucenia a na klemach jest prosto z akumulatora a każde użądzenie ma filtr po na wejściu


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lip 2007, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2007, 15:52
Posty: 103
Lokalizacja: Lębork

Cytuj:
Chodzi o to, ze spora wiekszosc nowoczesnych urzadzen mozemy podpinac zarowno pod 24V jak i 12V bez koniecznosci stosowania wspomnianej przetwornicy. Juz kilkakrotnie spotkalem kierowcow, ktorzy padli ofiara nieuczciwych sprzedawcow. Sprzedawali im nawigacje i zaraz potem wciskali niepotrzena przetwornice :/ NIELADNIE!!!!
Teoretycznie. W navi mialem napisane na wtyczce do 30 V. W Dafie mialem podlaczona pod 24 V. Kolega kupil identyczna i podlaczyl w Scanii R pod 24 V. Niestety po chwili sie spalila. Na reklamacje nie ma co liczyc w takim przypadku. Teraz mam Scanie i wolalem dmuchac na zimne. Kupilem bardziej praktyczna i niewiele drozsza przetwornice na 220 V i podlaczam na wtyczke sieciowa. W innym Dafie zmierzylem miernikiem napiecie z zapalniczki i wykazywalo do 28,5 V, czyli troche wiecej niz 24 V.

_________________
scania to scania


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

doloze tylko tu do tematu ze w wspolczenych autkach instalcje elektrczne sa dosc pokomplikowane , a na doadtek wiekszosc kabli to wloski , wedlug znajomego elektryak jesli chesz miec dobrze zrobione podlaczenie przetwornicy tak zeby moc sobie spokojnie podlaczyc Radio ,CB radio ,laptopa , itp. i zeby to wsztko chulalo , powino sie po 1 . zakupic przetwornice z zapasem czyli (jesli podlaczymy do niej sprzet co bedize doic z 150 w to dobrze zeby ona mial conajmniej 200w)(lub odpowiednik w Amperach bo czesciej tak sie podaje to w przypadku przetwornic - jak sie maja A do W do konca nie wiem, nie chce wprowadzac w blad moze ktos bedzie laskaw top wyjasnic :P). i 2 spraw podlaczenie Bezposredni z Akumlatorow w miare gruym kablem zedu 4mm2 oczywisie bezpiecznik kilka centow za KLema! .Podobno jest to gwarancja niezawodnosci i eliminuje wiekszosc zaklucen generowancyh przez urzadzenie elektryczne samochodu.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 wrz 2006, 7:22
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa

Prosty wzór P=U*I gdzie:
P - moc w watach (W)
U - napięcie w woltach (V)
I - natężenie prądu w amperach (A)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

nie nie.... mi chodzilo ze np. mam urzadzonko 150 W zasilane 12 V ile Amper powina miec przetwornica ...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
nie nie.... mi chodzilo ze np. mam urzadzonko 150 W zasilane 12 V ile Amper powina miec przetwornica ...
Podziel sobie ilość wat przez napięcie to będziesz wiedział ile prądu pobiera urządzenie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lip 2007, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...jak sie maja A do W do konca nie wiem, nie chce wprowadzac w blad...
fizyka - szkoła podstawowa - klasa 5 lub 6. więc ponieważ użytkownicy są absolwentami szkół podstawowych (zakładam w ciemno) nikogo nie wprowadzisz w błąd.


Post Wysłano: 12 lut 2011, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 17:58
Posty: 8
GG: 1317396
Samochód: Iveco Euro Cargo 120E18

Witam
podepnę sie pod temat żeby nie zaśmiecać. Mam podobny problem chciałbym podłączyć reduktor 24/12 (pod cb) do mana tgl 2007 wersja bieda nawet gniazdka zapalniczki nie ma.
pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedz


Post Wysłano: 12 lut 2011, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam
podepnę sie pod temat żeby nie zaśmiecać. Mam podobny problem chciałbym podłączyć reduktor 24/12 (pod cb) do mana tgl 2007 wersja bieda nawet gniazdka zapalniczki nie ma.
pozdrawiam i z góry dziękuje za podpowiedz
może gniazda nie ma ale przewody pewnie są trzeba poszukać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 lut 2011, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:54
Posty: 207
GG: 7700645
Lokalizacja: Warszawa

Przetwornice pod gniazdo zapalniczki? Nie róbmy wiochy panowie...

Osobiście nie podpinałem nigdy przetwornicy, ale trzeba "zbadać teren". Ściągasz pokrywę przed pasażerem i szukasz grubych kabli biegnących od akumulatorów, podłączasz się gdzie to będzie możliwe, mocujesz przetwornicę i ciągniesz kabel z 12V gdzie potrzeba.


Post Wysłano: 12 lut 2011, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Przetwornice pod gniazdo zapalniczki? Nie róbmy wiochy panowie...

Osobiście nie podpinałem nigdy przetwornicy, ale trzeba "zbadać teren". Ściągasz pokrywę przed pasażerem i szukasz grubych kabli biegnących od akumulatorów, podłączasz się gdzie to będzie możliwe, mocujesz przetwornicę i ciągniesz kabel z 12V gdzie potrzeba.
tak sie składa że jedyne "grube" kable właśnie są do podłączenia zapalniczki, jednocześnie nie polecam podłączania sie pod przewody biegnące bezpośrednio od akumulatora.
w każdym samochodzie jest wiązka do podłączenia przetwornicy i w man-ie znajduje się pod schowkiem z prawej strony tam jest zamocowana fabryczna przetwornica.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2011, 0:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:54
Posty: 207
GG: 7700645
Lokalizacja: Warszawa

Fabryczna przetwornica w MANie nie znajduje się z prawej strony, jest ona z lewej strony za przełącznikami, za radioodtwarzaczem. To co masz przed pasażerem musi być "dokładana".

Nie widzę powodu czemu się nie podpinać do przewodów od akumulatora.
Jeśli jest wyprowadzenie no to po problemie.


Post Wysłano: 13 lut 2011, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Fabryczna przetwornica w MANie nie znajduje się z prawej strony, jest ona z lewej strony za przełącznikami, za radioodtwarzaczem. To co masz przed pasażerem musi być "dokładana".

Nie widzę powodu czemu się nie podpinać do przewodów od akumulatora.
Jeśli jest wyprowadzenie no to po problemie.
ta za odtwarzaczem służy wyłącznie do radia, gdy potrzeba coś podłączyć trzeba podłączyć się pod drugą.
do akumulatorów nie należy się podpinać z prostej przyczyny - brak zabezpieczenia - w przypadku awarii spalisz instalację.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2011, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:54
Posty: 207
GG: 7700645
Lokalizacja: Warszawa

Mylisz się. Fabryczne radia są na 24V, więc ona nie jest do radia. Jest od niej natomiast brane napięcie do "chudego" gniazda z klapką.
Nie wiem czy do czegoś jeszcze. Ale fabrycznie chyba tylko do gniazda.


Post Wysłano: 13 lut 2011, 9:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Mylisz się. Fabryczne radia są na 24V, więc ona nie jest do radia. Jest od niej natomiast brane napięcie do "chudego" gniazda z klapką.
Nie wiem czy do czegoś jeszcze. Ale fabrycznie chyba tylko do gniazda.
pisząc "radio" miałem na myśli CB taki skrót myślowy.
a radioodtwarzacze fabrycznie sa faktycznie na 24V

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 lut 2011, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 17:58
Posty: 8
GG: 1317396
Samochód: Iveco Euro Cargo 120E18

dzięki za podpowiedzi jutro się będę z tym bawił i zostanę przy opcji by podpiąć się przy bezpiecznikach ;) przetwornicy na 12v fabrycznej tam za radiem nie widziałem, gniazdek z klapką tych chudych na środku deski też nie ma ;)


Post Wysłano: 13 lut 2011, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:54
Posty: 207
GG: 7700645
Lokalizacja: Warszawa

Ta przetwornica nie wygląda jak przetwornica... Wręcz ma plastikową obudowę, kolor bodajże brązowy. Trochę strzelam... ale nie domyśliłbyś się że to może być przetwornica. Jak wyciągniesz schowek-wrzutkę na komórkę (przy przełącznikach na desce) to z lewej na dole zobaczysz (albo i nie) tą właśnie przetwornicę.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: